Boss-tuotanto

/Boss-tuotanto
Boss-tuotanto 2017-11-07T11:58:52+00:00

Pinnoitettujen Boss-renkaiden tuotannossa noudatamme niin ympäristöystävällisyyden kuin laadunkin suhteen tarkkaan hallittua tuotantoprosessia, joka noudattaa tarkkaan määriteltyä prosessia. Norrköpingissä hoidettu huippumoderni Boss-tuotanto tapahtuu Euroopan uusimmilla koneilla. Bossin valmistusvaiheet ovat seuraavat:

Rungot noudetaan asiakkaan luota omilla jakeluresursseillamme. Asiakas saa näin ollen päättää, pinnoitetaanko uudestaan vai laskutetaanko rungot. Kuljettajamme ovat osa myyntiprosessiamme ja samalla tärkeitä Colmec-lähettiläitä.

Jokainen runko saa ainutlaatuisen merkinnän ja tuotantokortin, jonka pohjalta pinnoitusta ohjataan. Asiakas saa aina oman runkonsa takaisin – Colmec ei siis koskaan vaihda runkoja keskenään. Rungot kulkevat Pohjois-Euroopan ainoan läpivalaisukoneen läpi ennen visuaalista tarkastusta. Pinnoituskelvottomat rungot romutetaan.

Kaikki rungot tarkastetaan yksityiskohtaisesti niin sisä- kuin ulkopuolelta. Mahdolliset vauriokohdat merkataan korjausta varten.

Täysautomaattisessa tietokoneohjatussa karhennuskoneessa vanha kumi poistetaan kulutuspinnan alueelta. Runko muotoillaan juuri oikeaan pyöreyteen ja leveyteen. Jokainen koneenkäyttäjä operoi kahta karhennuskonetta.

Kaikki vaurioituneet kohdat hiotaan ja hienopuhdistetaan, suurempien vaurioiden alueita vahvistetaan. Uuden, nykyaikaisen teknologian avulla voidaan saavuttaa korkein mahdollinen laatutaso. Runko on nyt saanut tarvittavan kantavuutensa.

Uusi kulutuspinta leikataan määrämittaan. Tämän jälkeen runko päällystetään optimaalisesti tasapainotetulla kulutuspinnalla, jonka keskittäminen tapahtuu erityisen polarisoitua valoa hyväkseen käyttävän tekniikan avulla.

Rengas pakataan sekä sisä- että ulkosuojaan ja imetään tyhjiöksi, minkä seurauksena saadaan täysin tiivis paketti. Näin ollen rengas on suojassa suoralta ilmanpaineelta koko vulkanointiprosessin ajan.

Colmec jatkuvasti kehittää ja investoi omaan toimintaansa, jotta se voimme tarjota asiakkaille laadukkaat huippuluokan tuotteet. Siksi olemme investoineet uusimman teknologian laitteisiin myös lopputarkastuksessa.

Spectran koneella pystyy nyt entistä paremmin ja tehokkaammin toimimaan niin työergonomian kuin toiminnan osalta. Kone toimii 25 000 voltin jännitteellä ja se tunnistaa elektrodien avulla muutokset renkaassa jota pelkkä silmä ei huomaisi, kuten esimerkiksi mikrokokoiset reiät renkaan sisällä. Jos rengas ei läpäise koneen tarkkaa seulantaa, rengas hylätään ja sitä ei pinnoiteta uudelleen.

Kaikki valmiit pinnoitetut renkaamme jatkavat seuraavaksi painetestiosastollemme. Tällä osastolla rengasta paineistetaan10,5 baarin voimalla. Näin varmistamme korkean laatutason vielä viime hetkellä ennen renkaan toimittamista takaisin asiakkaalle. Pinnoitetun renkaan hyväksyminen merkitsee uutta, luotettavaa lisäpanostusta asiakkaan ajoneuvon turvallisuuteen. Pinnoitusprosessimme on Pohjois-Euroopan mittakaavassa ainutlaatuisen korkeatasoinen ja sen tuloksena valmistuvat uudelleenpinnoitetut renkaat ovat laadultaan uusien renkaiden veroisia.

Renkaat toimitetaan asiakkaalle omalla jakelukalustollamme aivan asiakkaan toiveiden mukaisesti.